Ίσως σας ενδιαφέρει
Περισσότερα στην κατηγορία
-
Office Week
-
Office Week
-
Office Week
-
Office Week
Έρευνα τηςICAP που διενεργήθηκε για το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών με αντικείμενο τις συνέπειες της πανδημίας στη Μικρή Λιανική στην Αττική έδειξε ότι τα περίπτερα, είχαν σημαντικές απώλειες.
Σύμφωνα με την έρευνα που παρουσιάστηκε σε χθεσινή ειδική εκδήλωση, ο τζίρος των περιπτέρων στην περιφέρεια Αττικής το 2020 παρουσίασε μείωση κατά 13,8% (ή 196,2 εκατ. ευρώ) , ενώ για το 2021 αναμένεται μία επιπρόσθετη μείωση του τζίρου ύψους 5,7% (ή 70 εκατ. ευρώ). Έτσι, σύμφωνα με την ICAP, ο τζίρος των περιπτέρων στην Αττική από 1,42 δισ ευρώ που ήταν το 2019, υποχώρησε στα 1,22 δισ ευρώ περίπου το 2020 και φέτος θα προσγειωθεί στα 1,15 δισ ευρώ. Πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο πως απ’ την έρευνα απουσιάζουν στοιχεία απ’ τον Πειραιά, τη Δυτική Αττική αλλά και το Λαύριο καθώς οι συγκεκριμένες περιοχές δεν είναι εντός της ζώνης ενδιαφέροντος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ).
Επίσης το 2020 καταγράφηκε στην μικρή λιανική σημαντική αύξηση του ποσοστού των ζημιογόνων επιχειρήσεων στο 65,1% από 28,0% το 2019 με μείωση των κερδοφόρων σε 25,5% από 61,3% το 2019. Για φέτος, οι προβλέψεις δείχνουν μείωση των ζημιογόνων επιχειρήσεων σε 34,7% του συνόλου, με αύξηση του ποσοστού των κερδοφόρων σε 34,0%. Παράλληλα το 22% των επιχειρήσεων δήλωσε αδυναμία να προβλέψει την κατάσταση κερδοφορίας για το 2021.
Την ίδια ώρα η έρευνα, που επικαλείται και πρόσφατα στοιχεία έρευνας της NielsenIQ, υπογραμμίζει και την τάση συρρίκνωσης των δικτύων των περιπτέρων σε ολόκληρη τη χώρα καταγράφοντας μείωση του αριθμού των περιπτέρων κατά 50% το 2020 σε σχέση με δέκα χρόνια πριν, και 24% του αριθμού καταστημάτων εξυπηρέτησης. Συγκεκριμένα τα περίπτερα από 9.904 το 2010 μειώθηκαν με σταθερό ρυθμό φθάνοντας τα 4.985 το 2020 και τα καταστήματα εξυπηρέτησης από 30.322 σε 23.182 καταστήματα! Στην Αττική (πλην Πειραιώς, Δυτ. Αττικής και Λαυρίου), ο αριθμός των περιπτέρων είναι 2.200, εκ των οποίων τα 1.384 είναι καταχωρημένα στο μητρώο του ΕΕΑ.
Βάσει της έρευνας στις επιχειρήσεις η απασχόληση στις επιχειρήσεις μικρής λιανικής (περίπτερα) μειώθηκε το 2020 κατά 7,7%, ενώ το 2021 προβλέπεται αύξηση κατά 1,0%.
Όπως διαπιστώνεται από τα ευρήματα πρόσφατων ερευνών που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο Convenience Retailing Conference μετά το lockdown οι καταναλωτές σε ποσοστό 75% επισκέφτηκαν τα περίπτερα και λοιπά καταστήματα εξυπηρέτησης έναντι 87% τα super markets με μέση συχνότητα επίσκεψης 6,5 επισκέψεις ανά μήνα στα περίπτερα έναντι 6,3 στα mini markets, 5,1 στα καταστήματα ψιλικών και πολύ υψηλότερη συχνότητα 10,2 στα super markets.
Βάσει πρόσφατης έρευνας το 69,3% της αξίας πωλήσεων (στοιχεία κυλιόμενου 12μηνου) επιλεγμένων κατηγοριών προϊόντων (τσιπς, σνακς, καφές, νερό, φρυγανιές, ξηροί καρποί, ζαχαρώδη, σοκολάτες, παγωτά, τσίχλες, χυμοί, κριτσίνια, μπύρες, μπισκότα, προφυλακτικά, καραμέλες, έτοιμο τσάι, γιαούρτια, μπάρες δημητριακών, γάλα, χαρτομάντηλα, αναψυκτικά, ψημένα σνακς, μπαταρίες, επιδόρπια, στιγμιαία ροφήματα) πραγματοποιείται σε καταστήματα σύγχρονου εμπορίου (super markets) έναντι 30,7% σε καταστήματα παραδοσιακού εμπορίου και από αυτό το 10,2% αφορά περίπτερα ενώ το 20,5% τα λοιπά καταστήματα εξυπηρέτησης.
Στα περίπτερα πραγματοποιείται η κατανάλωση του 15% των ζαχαρωδών προϊόντων, το 13,4% των ποτών-ροφηματων και το 8,2% των αλμυρών σνακς, ενώ στα λοιπά καταστήματα εξυπηρέτησης τα αντίστοιχα μερίδια κατανάλωσης είναι 22,3%, 24,7% και 18,2%.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα