Home » Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή |  Συνδυασμός εξερεύνησης στο διαδίκτυο και αγορές από φυσικά καταστήματα – ανεβαίνει το social commerce

Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή |  Συνδυασμός εξερεύνησης στο διαδίκτυο και αγορές από φυσικά καταστήματα – ανεβαίνει το social commerce

Από OPS Publications
16/02/2023

Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή | Συνδυασμός εξερεύνησης στο διαδίκτυο και αγορές από φυσικά καταστήματα – ανεβαίνει το social commerce

Σύμφωνα με στοιχεία της Greek E commerce Association (Greca), το 2022, για πρώτη φορά, η χρήση του διαδικτύου στην Ελλάδα, στον γενικό πληθυσμό ξεπέρασε το όριο του 80%, με πάνω από το 70% αυτών να πραγματοποιούν κάποιου είδους ηλεκτρονική οικονομική συναλλαγή. Μαζί με την Ελλάδα επιτάχυναν την ψηφιοποίηση τους όλες οι χώρες και ειδικά οι ευρωπαίοι εταίροι, ο οποίοι όμως ξεκίνησαν από πολύ καλύτερη θέση.

Στην παρούσα φάση, σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τους τελευταίους μήνες, τα ψηφιακά κανάλια πώλησης (e-shop) στην Ελλάδα έχουν ξεπεράσει τα 18.000 σε αριθμό με τζίρο που ξεπερνά τα 14 δισ. ευρώ ετησίως (2021),

Στο παιχνίδι, εξάλλου, το 2022 μπήκε πιο δυναμικά και ο χώρος των Social media, ειδικά για την Ελλάδα, καθώς σύμφωνα με όσα προέκυψαν από πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη τις προηγούμενες εβδομάδες από γνωστή εταιρεία διαδικτυακών πληρωμών, με κύριο αυτό που αναδεικνύει τους εγχώριους καταναλωτές σε αγοραστές όχι μόνο μέσω διαδικτύου, αλλά μέσω Social media, έστω μία φορά, σε ποσοστό 54%.

Η χώρα μας βρίσκεται μάλιστα, εξαιτίας αυτού του ποσοστού, στην πρώτη θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο μέσος όρος της οποίας βρίσκεται στο 43%. Χαρακτηριστικό είναι, όπως προκύπτει από την μελέτη Pay Pal eCommerce Ιndex 2022 ότι πλέον τη χρονιά που έφυγε η αξία του αποκαλούμενου «κοινωνικού εμπορίου» (social commerce) εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 1,22 δισ. δολάρια όσον αφορά στην Ελλάδα εμφανίζοντας αύξηση 74,2% σε ετήσια βάση. Εξάλλου, πλέον, σύμφωνα με την έρευνα, η διείσδυση των Social Media είναι τόσο μεγάλη που πλέον ένα στους 1 στους 4 Ευρωπαίους καταναλωτές κάνει τις αγορές του, σε διάφορα είδη, μέσω των Social media.

Ωστόσο, αυτό που προκύπτει είναι ότι το 2023 το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή θα είναι ένας συνδυασμός εξερεύνησης στο διαδίκτυο και επίσκεψης στα φυσικά καταστημάτα, κάτι που αναμένεται να διατηρηθεί και τα επόμενα χρόνια, αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά.

Όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Focus Bari σε συνεργασία με την Plushost, μια από τις πλέον εξειδικευμένες εταιρείες στο χώρο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα, η αγοραστική ταυτότητα του Έλληνα καταναλωτή θα μπορούσε να χαρακτηριστεί διττή: Επί της ουσίας, ο φυσικός (physical) αλλά και ο ψηφιακός (digital) τρόπος των αγορών συντίθεται σε μια λέξη, δημιουργώντας τον «Phygital» καταναλωτή.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 95% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι τους τελευταίους δύο μήνες πραγματοποίησαν τουλάχιστον μια αγορά σε φυσικό κατάστημα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για online αγορές έφθασε το 78%. Σημειώνεται πως η έρευνα επικεντρώθηκε σε 28 κατηγορίες προϊόντων και δεν αφορούσε σε αγορές υπηρεσιών ή προϊόντων σούπερ μάρκετ.

Ίσως σας ενδιαφέρει

Office Week
Ενημερωθείτε πρώτοι για ότι συμβαίνει στην αγορά μας.
Κάθε Παρασκευή στο email σας δωρέαν!
Με την εγγραφή αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου
Share Tweet Email