Home » Πώς διαμορφώνονται οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα – Σύγκριση με άλλες 16 ευρωπαϊκές χώρες

Πώς διαμορφώνονται οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα – Σύγκριση με άλλες 16 ευρωπαϊκές χώρες

Από OPS Publications
09/03/2023

Πώς διαμορφώνονται οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα – Σύγκριση με άλλες 16 ευρωπαϊκές χώρες

Από ρεκόρ σε ρεκόρ πηγαίνει το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label) στην ελληνική αγορά, καθώς τα απανωτά κύματα ακρίβειας δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια στους καταναλωτές, που προσπαθούν να μισογεμίσουν τα ντουλάπια και τα ψυγεία τους.Παρά ταύτα η ελληνική αγορά των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κατατάσσεται σε χαμηλή θέση συγκρινόμενη με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές, τόσο σε επίπεδο όγκου όσο και αξία πωλήσεων, αντίθετα με ότι θα περίμενε κάποιος.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Κατασκευαστών Προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας (Private Label Manufacturers Association-PLMA), μεταξύ 17 ευρωπαϊκών χωρών η Ελλάδα βρίσκεται στην 4η θέση από το τέλος όσον αφορά το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε όγκο πωλήσεων, σχεδόν υποδιπλάσιο σε σχέση με την Ελβετία (!) που κατέχει την πρωτιά. Κι αυτό παρά τη σημαντική ανάκαμψη που σημείωσαν – και σημειώνουν – τα προϊόντα private label στην Ελλάδα σε αντίθεση με την Ελβετία που ήταν η μοναδική χώρα που υποχώρησαν το 2022.

Πιο αναλυτικά, το μερίδιο των private label στη χώρα μας ανήλθε σε όγκους πωλήσεων το 2022 στο 30,5% από 29,4% το 2021, 30,1% το 2020 και 31,5% το 2019, ενώ σε αξία διαμορφώθηκε στο 22,8% από 21,4% το 2021, 22,2% το 2020 και 22,8% το 2019.

Σημειώνεται ότι το 2011, εν μέσω μνημονίων , το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε όγκους πωλήσεων ήταν μόλις στο 23% με βάση τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της PLMA για τη συγκεκριμένη χρονιά.

Στην Ελλάδα το μερίδιο αγοράς αγγίζει σχεδόν το

 23%, αύξηση 1,3% έναντι του 2021. Η ανάπτυξη καταγράφηκε σε όλες τις κατηγορίες, με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στα είδη ζαχαροπλαστικής και σνακ, με εξαίρεση τα αλκοολούχα ποτά που υποχώρησαν ελαφρά με -0,4%.

Ίσως σας ενδιαφέρει

Office Week
Ενημερωθείτε πρώτοι για ότι συμβαίνει στην αγορά μας.
Κάθε Παρασκευή στο email σας δωρέαν!
Με την εγγραφή αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου
Share Tweet Email