Home » Η αγοραστική δύναμη των Ευρωπαίων αυξάνεται 

Η αγοραστική δύναμη των Ευρωπαίων αυξάνεται 

Από OPS Publications
15/02/2024

Η αγοραστική δύναμη των Ευρωπαίων αυξάνεται

LOGOS ET_OW S

Πέρυσι, σύμφωνα με τη μελέτη «GfK Purchasing Power Europe 2023», η αγοραστική δύναμη των Ευρωπαίων ανήλθε κατά μέσο όρο στα 17.688 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 6%.

Οι καταναλωτές, στο σύνολο τους, από τις 42 εξεταζόμενες χώρες στην ερεύνα,  της Ευρώπης διέθεσαν περίπου 12,1 τρισεκατομμύρια ευρώ διαθέσιμα για τρόφιμα, στέγαση, υπηρεσίες, κόστος ενέργειας, παροχή ιδιωτικών συντάξεων, ασφάλιση, διακοπές, και καταναλωτικές ανάγκες το 2023. Αυτό αντιστοιχεί σε μέση αγοραστική δύναμη 17.688 ευρώ κατά κεφαλήν και αύξηση 5,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, το πόσο μπορούν πραγματικά να διαθέσουν διαφέρει πολύ από χώρα σε χώρα. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, το Λιχτενστάιν είναι στην πρώτη θέση με σαφή διαφορά το 2023. Με 68.843 ευρώ κατά κεφαλήν αγοραστική δύναμη, οι κάτοικοι του Λιχτενστάιν είναι σχεδόν 3,9 φορές υψηλότεροι από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η κατά κεφαλήν αγοραστική δύναμη των Ελβετών είναι σχεδόν 2,8 φορές μεγαλύτερη από τον μέσο όρο στα 49.592 ευρώ . Στο Λουξεμβούργο είναι 40.931 ευρώ, πάνω από 2,3 φορές υψηλότερο από τον μέσο όρο.

Όλες οι υπόλοιπες χώρες στην πρώτη δεκάδα είναι τουλάχιστον 47% πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η Ιρλανδία είναι η  χώρα που μόλις μπήκε στην πρώτη δεκάδα το 2022, ανέβηκε τέσσερις θέσεις το 2023 και τώρα βρίσκεται στην έκτη θέση με κατά κεφαλήν αγοραστική δύναμη 26.882 ευρώ. 52% πάνω από το μέσο όρο. Η Ισλανδία και η Δανία ανέβηκαν από μία θέση στην τέταρτη και πέμπτη θέση. Στην έβδομη θέση βρίσκεται η Αυστρία, η οποία βελτιώθηκε κατά δύο θέσεις και ακολουθεί η Νορβηγία στην όγδοη θέση (τέταρτη θέση πέρυσι). Η Γερμανία υποχώρησε μία θέση πίσω και κατέληξε στην ένατη θέση το 2023. Στο κάτω μέρος της πρώτης δεκάδας βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο έπεσε τρεις θέσεις. Συνολικά, σύμφωνα με την GfK, 16 από τις 42 χώρες που εξετάστηκαν είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, συμπεριλαμβανομένων των Κάτω Χωρών (25.098 ευρώ), της Γαλλίας (23.355 ευρώ) και της Ιταλίας (20.205 ευρώ). Στο τέλος της κλίμακας βρίσκεται η Ουκρανία με κατά κεφαλήν αγοραστική δύναμη 2.478 ευρώ. 14% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Η Ισπανία έρχεται στη 17η θέση, αρκετά κοντά στον μέσο όρο, με αγοραστική δύναμη 16.449 ευρώ κατά κεφαλήν (7% κάτω από τον μέσο όρο). 

Για τη μελέτη «GfK Purchasing Power Europe 2023», εξετάστηκαν 42 ευρωπαϊκές χώρες. Η αγοραστική δύναμη αναφέρεται στο ονομαστικό διαθέσιμο εισόδημα, επομένως οι αξίες δεν προσαρμόζονται για τον πληθωρισμό. Ως βάση για τους υπολογισμούς χρησιμεύουν δεδομένα από στατιστικές φόρου εισοδήματος, σχετικά στατιστικά στοιχεία για τον υπολογισμό των πληρωμών μεταφοράς και προβλεπόμενες αξίες από οικονομικά ιδρύματα. Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν την αγοραστική τους δύναμη για να καλύψουν όλα τα έξοδα για φαγητό, στέγαση, υπηρεσίες, κόστος ενέργειας, παροχή ιδιωτικών συντάξεων, ασφάλιση, έξοδα διακοπών, κινητικότητα και επιθυμίες των καταναλωτών.

Ίσως σας ενδιαφέρει

Office Week
Ενημερωθείτε πρώτοι για ότι συμβαίνει στην αγορά μας.
Κάθε Παρασκευή στο email σας δωρέαν!
Με την εγγραφή αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου
Share Tweet Email