Home » Νέα παγκόσμια τάση | Τα “blind boxes”  έχουν εξελιχθεί σε μια βιομηχανία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων

Νέα παγκόσμια τάση | Τα “blind boxes”  έχουν εξελιχθεί σε μια βιομηχανία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων

Από OPS Publications
05/06/2025

Νέα παγκόσμια τάση | Τα “blind boxes” έχουν εξελιχθεί σε μια βιομηχανία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων

LOGOS ET_CRT S

Αν έχετε δει βίντεο με ανθρώπους να σκίζουν μικροσκοπικά πακέτα παιχνιδιών στο διαδίκτυο ή αν έχετε παρατηρήσει εφήβους να έχουν εμμονή με παστέλ φιγούρες στο εμπορικό κέντρο, πιθανότατα έχετε συναντήσει την παγκόσμια μανία για συλλεκτικά αντικείμενα σε “blind boxes”.

Αυτά τα μικρά συλλεκτικά αντικείμενα — συνήθως φιγούρες χαρακτήρων κινουμένων σχεδίων — πωλούνται σε σφραγισμένη συσκευασία που κρύβει ποιο αντικείμενο βρίσκεται μέσα. Αυτή η αβεβαιότητα είναι μέρος του ενθουσιασμού.

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά παιχνίδια, αυτές οι φιγούρες διατίθενται στο εμπόριο ως συλλεκτικά αντικείμενα. Πολλές αποτελούν μέρος θεματικών σειρών, με ορισμένα σχέδια να χαρακτηρίζονται ως «σπάνια» ή «μυστικά», και εμφανίζονται σε μόλις ένα κουτί ανά 144 κουτιά . Αυτή η αίσθηση αποκλειστικότητας τροφοδοτεί τις επαναλαμβανόμενες αγορές και έχει δημιουργήσει μια αγορά μεταπώλησης όπου οι σπάνιες φιγούρες μπορούν να αξίζουν εκατοντάδες δολάρια.

Δημοφιλή σε παιδιά και ενήλικες, τα παιχνίδια “blind boxes” έχουν εξελιχθεί σε μια βιομηχανία δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι καταναλωτές της Γενιάς Ζ, ειδικότερα, έχουν αγκαλιάσει τα παιχνίδια με τυφλά κουτιά τόσο ως νοσταλγικό χόμπι όσο και ως μια μορφή συλλογής . Ο πολλαπλασιασμός των βίντεο αποσυσκευασίας σε πλατφόρμες όπως το TikTok και το YouTube, όπου οι δημιουργοί ανοίγουν δεκάδες “τυφλά κουτιά” μπροστά στην κάμερα, έχει αυξήσει την απήχησή τους.

Για πολλούς θαυμαστές, αυτά τα παιχνίδια προσφέρουν κάτι περισσότερο από απλή χάρα: προσφέρουν επίσης αγωνία, έκπληξη και μια έκρηξη ντοπαμίνης με κάθε άνοιγμα του κουτιού. Η προέλευση των παιχνιδιών σε τυφλό κουτί ανάγεται στην Ανατολική Ασία. Τα αυτόματα μηχανήματα πώλησης παιχνιδιών με κάψουλες, που ονομάζονται gashapon , προήλθαν από την Ιαπωνία τη δεκαετία του 1960. Μέχρι τη δεκαετία του 1980, είχαν γίνει πολιτιστικό στοιχείο . Αυτά τα μηχανήματα διανέμουν μικρά παιχνίδια σε αδιαφανείς πλαστικές μπάλες, με τους πελάτες να μην είναι ποτέ σίγουροι ποιο είδος θα παραλάβουν.

Καθώς τα “blind boxes”  γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, έχουν δεχθεί κριτική από υποστηρικτές των καταναλωτών, ψυχολόγους και περιβαλλοντολόγους. Κάποιοι ανησυχούν ότι τα τυφλά κουτιά οικειοποιούν συμπεριφορές που μοιάζουν με τυχερά παιχνίδια, ειδικά μεταξύ των παιδιών. Η τυχαιότητα, ο ενθουσιασμός και η υπόσχεση σπάνιων ανταμοιβών αντικατοπτρίζουν στενά τους μηχανισμούς πίσω από τα loot boxes στα βιντεοπαιχνίδια – ένα άλλο προϊόν που έχει προκαλέσει παγκόσμια ανησυχία σχετικά με την έκθεση των νέων στην ψυχολογία των τυχερών παιχνιδιών.

Ίσως σας ενδιαφέρει

Office Week
Ενημερωθείτε πρώτοι για ότι συμβαίνει στην αγορά μας.
Κάθε Παρασκευή στο email σας δωρέαν!
Με την εγγραφή αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου
Share Tweet Email